Dette er første bok i en serie på fire, som alle handler om noen av de dimensjonene ved livet der håpet kan finne vekstvilkår: Hvordan kan ulike slags rom og ulike tider bety noe for barns håp? Hva kan stillhet, meditasjon og bønn bety for barn? Hvordan finner håpet uttrykk og blir stimulert i lek, symboler og ritualer? Hvilken sammenheng er det mellom barn, moral og håp? Hvordan gi barn mot på livet? De fire titlene belyser følgende tema: * Barn trenger håp * Barns livstolkning * Barnekultur og gudstjenestekultur * Familien som sted for åndelig vekst Hver bok er bygd opp med én artikkel til ettertanke, og flere korte artikler med ulike innfallsvinkler til temaet. Artiklene gir hjelp til refleksjoner rundt valgene som gjøres daglig i barnehage, skole og hjem, vurdert i lyset av et helt sentralt behov hos alle barn. Bøkene er gitt ut i samarbeid med Dronning Mauds Minne Høgskole for førskolelærerutdanning, Kirkerådet og IKO Kirkelig pedagogisk senter.
Sesjonen din har nå utløpt. Vennligst klikk "OK" for å oppdatere siden og unngå tap av eventuelle ikke-lagrede data. Dersom du var logget inn, må du nå logge inn på nytt.